Etwinning "Sustainable Consumption Project"

Το etwinningSustainable Consumption Project - Buy less, choose well, make it last (Vivienne Westward)” είναι ένα παγκόσμιο και συνεργατικό πρότζεκτ που έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση στους παγκόσμιους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και να βοηθήσει τους μαθητές να δημιουργήσουν έναν πλανήτη βιώσιμο μέχρι το 2030 με τη μείωση της φτώχειας, την αλλαγή του κλίματος και η αδικία και ανισότητα δεν είναι αποδεκτή. Η  αποστολή μας είναι ο κάθε μαθητής, δάσκαλος, γονέας στον πλανήτη να μάθει τους παγκόσμιους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και να επιτευχθεί η μεγαλύτερη αλλαγή.

Oι επιλογές που κάνουμε ως  καταναλωτές στην καθημερινή μας ζωή , διαμορφώνουν την αγορά και την παραγωγή των ειδών και έχουν τεράστειες επιπτώσεις στην κανάλωση των φυσικών πηγών μας και στο οικοσύστημά μας και στην παγκόσμια κοινότητα συνεισφέροντας στην κλιμαατική αλλαγή και στα ανθρώπινα δικαιώματα όπως προβάλλονται από την Ουνέσκο, τους πράσινους πολίτες, επίσης  το εθνικό δίκτυο πόλεων και  την περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Πιστεύουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη θα δώσει στους μαθητές την απαραίτητη πληροφορία στη διαμόρφωση των επιλογών τους στην καθημερινή ζωή ως καναλωτές.

Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν 12-15 χρόνων, Α,Β,Γ γυμνασίου από το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου με τους εκπαιδευτικούς κ.Βασιλική Δογάνη, κ. Στ. Δέδε.Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν 50. Είναι ένα παγκόσμιο πρότζεκτ με 79 εκπαιδευτικούς .Οι χώρες που συμμετείχαν ήταν Eλλάδα, Ιταλία, Νορβηγία, Σερβία, Πορτογαλία, Τουρκία, Πολωνία, Αυστρία, Γερμανία, Ουκρανία, Κροατία, Φιλανδία, Ρουμανία, Βέλγιο, Γεωργία, Μολδαβία,Πολωνία. 

·       Το έργο διακρίνεται από πρωτοτυπία σε επίπεδο θέματος

·         Το έργο αξιοποιεί ποικίλες παιδαγωγικές μεθόδους

·         οι μαθητές αναλαμβάνουν τα ηνία

·         οι μαθητές αλληλεπιδρούν με τους εταίρους τους και συνεργάζονται χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους, όπως συλλογή πληροφοριών, επίλυση προβλημάτων, έρευνα, συνεργατική δουλειά

·         οι μαθητές αναλαμβάνουν διάφορους ρόλους, όπως καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, επιστήμονες, ηθοποιοί κ.λπ.

·         Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη

·         Το έργο ευθυγραμμίζεται στενά με το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλία γλώσσας α γυμνασίου,ενότητα 3, ενότητα 4 ,  β γυμνασίου, ενότητα 6, ενότητα 7, ενότητα 8  και γ γυμνασίου αρχαία ενόητητα 7 

·         Το έργο επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα.

 Οι μαθητές από παθητικοί δέκτες γίνονται ενεργοί πολίτες και συμμετέχουν ουσιαστικά στην επίλυση των προβλημάτων που αφορούν την κοινωνία τους, το σχολείο τους, την οικογένειά τους.

Το μάθημα γίνεται περισσότερο ενδιαφέρον και για μένα ως εκπαιδευτικός εφόσον οι μαθητές συμμετέχουν και κάθε μέρα είνια μια διαφορετική μέρα εφόσον πάντα με τους μαθητές υπάρχει κάτι καινούργιο που ανακαλύπτουμε μαζί. Ο ρόλος του καθηγητή είναι συμβουλευτικός, συνεργατικός. Οι μαθητές γίνονται πρωταγωνιστές.