Oικοκίνηση

 Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Oικοκίνηση"

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ 

   Στις 30,31/3 και 01/04/26 η ομάδα περιβαλλοντικής και etwinning του Σχολείου μας συμμετείχε σε εκδρομή στην Πάργα. Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν αρχικά στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, βλέποντας τις   «πυλάδες(=καλύβες ψαράδων)» και τα φλαμίγκος, ενώ στη συνέχεια, θαύμασαν στο «Ξενοκράτειο Μουσείο» τον πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου» με ταυτόχρονη ξενάγηση από αρχαιολόγο στους αρχαιολογικούς θησαυρούς που φυλάσσονταν  στο Μουσείο.

   Η Λευκάδα, αφού μας εντυπωσίασε με το ενετικό της κάστρο και τη φυσική της ομορφιά, μας ξεπροβόδισε για την Πρέβεζα, το ποιητικό καταφύγιο του Κ. Καρυωτάκη. Επισκεφτήκαμε την  Πάργα, η οποία μας θύμισε το ένδοξο παρελθόν των Παργινών μέσα από την ωδή του Α. Κάλβου «Εις Πάργαν»,ενώ η βόλτα στα καντούνια της δικαιολόγησε την ομοιότητά της με νησί στη στεριά.

   Ο Αχέροντας με το Νεκρομαντείο ζωντάνεψε τους στίχους του Ομήρου για το μυθικό πέρασμα των αρχαίων στον Άδη και,αργότερα,περπατώντας στις όχθες και στις πηγές του ποταμού,είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την πλούσια χλωρίδα της περιοχής και την ομορφιά ενός τοπίου ,αμόλυντου από τον άνθρωπο.

  Η Ναύπακτος με το επιβλητικό της κάστρο και το ενετικό λιμάνι, όπου δέσποζε το άγαλμα του Θερβάντες ήταν ο τελευταίος σταθμός αυτού του ταξιδιού που μας έφερε σε επαφή με τη φύση, την ιστορία και το φως.

Ευχαριστούμε τους γονείς για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν, τους μαθητές/τριες για την άψογη συμπεριφορά τους και τις συνοδούς καθηγήτριες, κα Δογάνη Β. ,κα Ψωμακέλλη Κ. και κα Κουνάβα Ε. για την υλοποίηση της εκδρομής.

 Ευχαριστίες οφείλουμε στη Δ/νση του Σχολείου για την άρτια οργάνωση και το Γραφείο ταξιδίων IQ για τις άριστες υπηρεσίες του.

κ.Koυνάβα


Εντυπώσεις από την περιβαλλοντική επίσκεψη στον υδροβιότοπο Μεσολογγίου

Οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες στο πλαίσιο της συμμετοχής του 1oυ Γυμνασίου Μαρκοπούλου στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο "Αλυ<Οι>κολογία" του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μεσολογγίου κατά το σχολικό έτος 2025-2026»


Τι μπορούμε να κάνουμε



                                                        
                                                        Αφίσα Νικολέττα




Δείτε παρακάτω τις παρουσιάσεις των μαθητών για τους υδροβιότοπους με την καθηγήτρια 
κ. Ψωμακέλλη  εδώ υδροβιότοποι


και συνεργασία του σχολείου μας με το πρόγραμμα etwinning "United for Earth " ανάμεσα σε Ελλάδα και Πολωνία. Δείτε την παρουσίαση εδώ https://canva.link  





κ. Δογάνη, κ. Ψωμακέλλη, κ. Κουνάβα